Școala online este ineficientă pentru copiii cu dizabilități

Şcolile pentru copiii cu nevoi speciale sunt închise şi elevii riscă să piardă tot ce au învăţat în ani de zile de pregătire. Specialiștii spun că acești copii au nevoie de interacțiune fizică cu profesorii.

Școala online este ineficientă pentru copiii cu dizabilități

Predarea online nu este eficientă în toate cazurile, mai ales când este vorba de copii cu nevoi speciale. Asta pentru că evoluţia lor depinde de interacţiunea fizică profesor-elev, iar terapia online face ca aceştia să piardă tot ceea ce au învăţat până acum.

„Sunt copii cu nevoie speciale, cu autism mulţi dintre ei, cu sindrom Down , epilepsie, cu tetrapareză spastică. Pentru copilul cu dizabilităţi, această întrerupere a vieţii şcolare şi a rutinei zilnice este o catastrofă pentru că el regresează”, a declarat Adela Hanafi, președintele asociației CONIL.

Potrivit acesteia, starea unor copii chiar s-a agravat. „Am chiar semnale de la unii părinţi că unora dintre copii chiar le-au revenit stereotipiile pe care le aveau”, a mai spus Hanafi.

Părinţii, de cele mai multe ori, nu au pregătirea sau timpul necesar pentru a înlocui profesorul.

„Aceşti copii au nevoie şi de terapiile unu la unu. Noi avem psiholog, logoped, terapeut, kinetoterapeut. Noi lucrăm într-o echipă complexă de oameni. Aceste terapii cu greu se pot desfăşura online, foarte, foarte greu”, a precizat Adela Hanafi.

În România trăiesc aproape 70.000 de copii cu dizabilităţi.