Elevii lăudați se pot concentra mai bine la ore decât cei care sunt criticați

Laudele îi pot ajuta pe elevi să își îmbunătățească atenția la ore. Cel puțin așa reiese din datele unui studiu recent, realizat în cadrul unor școli din Statele Unite ale Americii.

Elevii lăudați se pot concentra mai bine la ore decât cei care sunt criticați
Loading...

 

Cercetarea, efectuată pe copii între 5 și 12 ani, a arătat că aceștia îi ascultă pe profesori și pot fi mai atenți la școală dacă sunt apreciați.

În cadrul proiectului, profesorii au aplicat un program comportamental și le-au comunicat elevilor abilitățile sociale pe care ar trebui să le aplice în timpul lecțiilor, oferind recompense. În cadrul celorlalte ore, cadrele didactice au folosit măsurile obișnuite de organizare a clasei. Ulterior, a fost examinat numărul laudelor primite în comparație cu numărul mustrărilor, dar și impactul comportamentului asupra copiilor.

Concluziile studiului au arătat că în orele cu cel mai înalt raport dintre laudă și mustrare, elevii au petrecut un interval până la 30% mai mare acordând atenţie profesorului sau activităţii de învăţare, în comparaţie cu cele unde raportul a fost la nivelul cel mai scăzut.

Situaţia a fost similară atât în timpul orelor obişnuite cât şi a celor în care profesorii au aplicat programul comportamental.

„Din nefericire, cercetările anterioare au arătat că profesorii au deseori tendinţa de a-şi dojeni elevii pentru probleme de conduită într-o măsură egală sau chiar mai mare decât a-i lăuda pentru comportament adecvat, deseori cu efect negativ asupra efectivelor de copii şi a comportamentului elevilor”, a declarat autorul studiului, Paul Caldarella, de la Brigham Young University, Utah, potrivit Press Association, citat de Agerpres.

Autorul studiului a mai spus că lauda este o formă de răspuns oferită de profesor, iar elevii au nevoie de aceasta pentru a ști cum să se comporte, dar și ce fel de atitudine este apreciată de cadrul didactic.

 

Loading...