Alimente care nu sunt atât de sănătoase pe cât credeai

În încercarea de a avea un stil de viață sănătos, probabil și tu încerci să înlocuiești prăjiturile cu fructele, fast food-ul cu salate și așa mai departe. Sunt însă aceste alimente atât de sănătoase pe cât credeam?

Alimente care nu sunt atât de sănătoase pe cât credeai

Unele alimente pe care noi toți le-am considerat sănătoase s-au dovedit a fi destul de periculoase, în ciuda promovării lor. Știm cât de mult contează alimentația pentru orice persoană, mai ales dacă vrei să slăbești într-un mod sănătos, așa că ți-am pregătit o listă cu produsele pe care ar trebui să le eviți.

1. Margarină

În cazul în care nu știai, majoritatea tipurilor de margarină conțin ingrediente care îți pot face rău. Deși în urmă cu câțiva ani oamenii erau convinși că margarina este mai sănătoasă decât untul, deoarece are mai puține grăsimi, se pare că lucrurile stau complet diferit. Margarina are grăsimi nesănătoase, de exemplu ulei hidrogenat. În locul margarinei folosește la gătit ulei de măsline sau ulei de semințe de struguri.

2. Lapte vegetal cu diverse arome

Dacă te numeri printre persoanele cu intoleranță la lactoză, află că nu toate tipurile de lapte vegetal sunt sănătoase. Citește întotdeauna etichetele, deoarece vei observa că se poate ascunde o cantitate mare de zahăr. Alege mereu variantele naturale, fără arome.

3. Dressing-ul de salată cu puține grăsimi

Salata este foarte sănătoasă, însă mereu trebuie să fii atentă la dressing-ul pe care îl alegi. Probabil vei prefera unul cu puține grăsimi, pentru a avea mai puține calorii, însă de obicei, în locul acelor grăsimi este adăugat zahărul. Practic, toate aceste sosuri sunt o sursă ascunsă de zahăr și sare, ingrediente care pot produce grave afecțiuni. Cel mai bine este să îți prepari tu singură salata și dressing-ul pentru ea. Alege uleiul de măsline, oțet de mere și ierburi aromatice.

4. Unt de arahide plin de conservanți

Untul de arahide este perfect pentru o gustare sănătoasă, însă doar dacă vorbim despre un produs cât mai natual. Fii foarte atentă când cumperi acest aliment, deoarece poate avea grăsimi trans, cele care cresc nivelul colesterolului rău, așadar pot apărea afecțiunile cardiovasculare.

5. Uleiul de cocos

Da, ai citit bine, uleiul de cocos ar putea fi dăunător. De fapt, în ultimul timp au apărut atât de multe păreri despre acest produs, încât este dificil să fie încadrat într-o anumită categorie. Are o concentrație mare de grăsimi saturate și foarte multe calorii, ceea ce înseamnă că trebuie să fii atentă la cantitatea pe care o consumi.